👩🚀 prof. Robert Kaplan, wykładowca na Harvardzie i kilku uczniów na zajęciach Google Talks na lekcji pokazowej szybko rozkochali w sobie publiczność. Spójrzcie na to!
Obejrzyjcie koniecznie i zobaczcie, jak poruszać trudne zagadnienia kombinatoryki bez nadęcia, bez abstrakcji, bez zbytniej teorii. Zobaczcie jak dzieci reagują na zajęcia i zagadki, a przede wszystkim na niesamowitą charyzmę, empatię i uśmiech, jaki nie schodzi z twarzy Profesora Kaplana.
⏰ Moje dziecko zniechęciło się do matematyki!, czyli jak to się zaczęło?
Kiedy ich syn stwierdził, że matematyka to przedmiot, którego nie lubi najbardziej ze wszystkich, których się uczy, rozpoczęli badania nad własnym programem nauczania matematyki.
Robert i Ellen Kaplanowie uczyli matematyki osoby w wieku od 6 do 60 lat w wiodących i niezależnych szkołach, a ostatnio na Harvard University. Obydwoje to pasjonaci matematyki, niezwykle charyzmatyczni i przejmująco mili ludzie, zakochani w uczeniu i poznawaniu, odkrywaniu i doświadczaniu matematyki.
Najlepiej stawiać uczniów przed intrygującymi wyzwaniami. Następnie obserwować, jak świeże i kreatywne umysły budzą się i otwierają.
Dzieci odkrywając coś, czują radość, która idzie w parze z przypływem wiary we własne siły i podziwem dla siebie.
Kursanci, wspierani przez prowadzących, uczą się poprzez sprawdzanie, eksperymentowanie, zadawanie pytań. Mózg funkcjonuje dobrze, jeśli się bawi i uczy. W Matplanecie inspiracje czerpiemy z najnowszych badań neurobiologów, którzy mówią, że dla młodego mózgu zabójcza jest nuda.
Dla dzieci świat matematycznych zjawisk może obejść się bez definicji, bez formułek. Jeśli jednak „tłumaczenie” odnosi się do czegoś nienamacalnego, oczywiste jest że trudno to zrozumieć i zapamiętać. Trzeba pozwolić dzieciom na rzeczywiste doświadczanie matematyki.
Dzięki temu dzieci uczą się matematyki i logiki nieszablonowo (czytaj: nie w sposób szkolny), tylko poznają ją przez rozwiązywanie problemów.
A co jeśli na tej drodze popełnią błąd?
Nie należy zaprzeczać ani poprawiać, ale zapytać: Ciekawe – dokąd by to doprowadziło? Co by to oznaczało? Pochylić się nad konkretnym pomysłem, tropem i wszystkim, co z nim związane. Nie ma złych odpowiedzi, a każdy logiczny wniosek lub nawet popełniony błąd to cel sam w sobie, bo wreszcie przybliża nas do rozwiązania problemu.
💡 Czy wiesz, że …💡
można włączyć napisy po polsku i zmienić wielkość tekstu – szukaj ikony koła zębatego na pasku odtwarzania filmu na YouTube.
Zapraszamy!