Wyciągarka - szczegółowy program zajęć
Program wyciągarka dla klas 4
Liczby i działania na liczbach.
- Sprytne liczenie, czyli jak stać się mistrzem, szybkiego rachowania.
- Kolejność wykonywania działań - odpowiemy na pytanie, czy naprawdę jest istotna?
- Działania na dużych liczbach, mnożenie pisemne, czy mnożenie witrażowe, która metoda jest lepsza?
Ułamki zwykłe i dziesiętne.
Czy w codziennym życiu spotykamy się z ułamkami? Czy możemy nazwać połowę jabłka 4/8, a całość 4/10 + 3/5?
Geometria:
Jaka jest różnica między polem i obwodem? Czy możemy zmierzyć obwód za pomocą sznurka? W jakim świecie ukryły się płaszczaki, figur płaskich czy przestrzennych?
Szczegółowy zakres programu:
- Liczby i działania na liczbach.
- Zadania tekstowe
- Sprytne rachunki
- Rachunki pamięciowe
- Działania pisemne – dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie.
- Kolejność wykonywania działań
- Dzielenie z resztą
- O ile więcej, o ile mniej, o ile razy więcej, o ile razy mniej
- Jednostki długości, masy, kalendarz i zegar
Ułamki zwykłe i dziesiętne:
- obrazowe przedstawianie ułamków
- rozszerzanie i skracanie ułamków
- dodawanie i odejmowanie ułamków zwykłych
- różne zapisy tego samego ułamka dziesiętnego
- dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych
- porównywanie ułamków
Geometria:
- mierzenie i nazywanie kątów
- rozpoznawanie figur geometrycznych i znajomość ich podstawowych cech.
- pola i obwody prostokątów i kwadratów
- rozpoznawanie prostopadłościanów i sześcianów
Program wyciągarka dla klas 5
Liczby i działania na liczbach.
Mistrz rachunków – działania na liczbach naturalnych i ujemnych!
Zdecydujemy, które działanie stanie na podium kolejności wykonywania działań i co ma wspólnego witraż z mnożeniem.
Ułamki zwykłe i dziesiętne.
Czy ułamki schowały się w grach, a może w sklepie? Sprawdzimy to!
Geometria.
W Matplanecie będziemy wędrować po świecie figur płaskich i przestrzennych. Nauczymy się rozróżniać rodzaje wielokątów i graniastosłupów. Dowiemy się w jaki sposób powstały wzory na pole i co to dokładnie jest objętość.
Szczegółowy zakres programu:
Liczby i działania na liczbach.
- Kolejność wykonywania działań
- Ciekawe metody rachowania w pamięci
- Działania pisemne – dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie.
- Wielokrotności i dzielniki
- Liczby pierwsze i złożone
- Zadania z treścią.
Ułamki zwykłe i dziesiętne:
- obrazowe przedstawianie ułamków
- rozszerzanie i skracanie ułamków
- dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie ułamków zwykłych
- dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie ułamków dziesiętnych
- porównywanie ułamków
Geometria:
- mierzenie i nazywanie kątów
- rozpoznawanie figur geometrycznych i znajomość ich podstawowych cech.
- pola i obwody czworokątów (prostokąt, kwadrat, równoległobok, romb, trapez)
- pola i objętość graniastosłupów
Program wyciągarka dla klas 6
Liczby i działania na liczbach.
Mistrz rachowania – jak wykonywać szybko i skutecznie obliczenia!
Odpowiemy na pytanie, gdzie w otaczającym nas świecie, można spotkać liczby ujemne i jak dodawać i mnożyć te liczby?
Ułamki zwykłe i dziesiętne.
Ułamki w świecie gier! Sprawdzimy kto potrafi ułożyć pizzę z różnych kawałków! Zmierzymy się z zagadkami logicznymi i znajdziemy zastosowanie ułamków w naszym życiu codziennym i wielu grach.
Geometria.
Postawimy przed naszymi uczniami bardzo dużo pytań! Z jakich kształtów kafelek możemy zbudować podłogę? Czy większa działka oznacza, że będziemy potrzebować dłuższego płotu? Ile siatek ma sześcian? Skąd się wzięły te wszystkie wzory na pola, obwody i objętość.
Szczegółowy zakres programu:
Liczby i działania na liczbach:
- Sprytne rachunki w pamięci i na papierze
- Działania pisemne: dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie
- Potęgowanie liczb
- Liczby dodatnie i ujemne
- Wyrażenia algebraiczne
Ułamki zwykłe i dziesiętne.
- Obrazowe przedstawianie ułamków
- Zadania z treścią
- Dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie ułamków zwykłych
- Dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych
- Porównywanie ułamków
Geometria:
- mierzenie i nazywanie kątów
- rozpoznawanie figur geometrycznych i znajomość ich podstawowych cech.
- pola i obwody czworokątów (prostokąt, kwadrat, równoległobok, romb, trapez)
- pola i objętość graniastosłupów
Program wyciągarka dla klas 7
Liczby i działania na liczbach.
Mistrz rachunków – działania na liczbach naturalnych ujemnych, pierwiastkach i potęgach!
Ułamki zwykłe i dziesiętne.
Odpowiemy na pytanie, czy da się podzielić kwadratową pizzę na siedem równych kawałków, które nie są trójkątami i prostokątami.
Czy w sklepie płacimy ułamkami dziesiętnymi?
Geometria.
Będziemy poruszać się po fascynującym świecie figur płaskich i sześciennych.
Sprawdzimy ile dm^3 wody zmieści się w akwarium i w stożku. Ile siatek ma graniastosłup i skąd się wzięły te wszystkie wzory na pola i objętość.
Szczegółowy zakres programu:
Liczby i działania na liczbach.
- Działania na liczbach dodatnich i ujemnych
- wyrażenia algebraiczne
- równania
- potęgi i pierwiastki
Ułamki zwykłe i dziesiętne.
- Obrazowe przedstawianie ułamków
- Zadania z treścią
- Działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych
- Porównywanie ułamków
Geometria:
- Mierzenie i nazywanie kątów
- Rozpoznawanie figur geometrycznych i znajomość ich podstawowych cech.
- Pola i obwody czworokątów (prostokąt, kwadrat, równoległobok, romb, trapez)
- Pola i objętość graniastosłupów
- Jednostki pola i objętości
- Siatki graniastosłupów.