Formularz kontaktowy

    Wypełnij formularz,
    a na pewno się odezwiemy.

    FORGOT YOUR DETAILS?

    Wyciągarka - szczegółowy program zajęć

    Program wyciągarka dla klas 4
    Liczby i działania na liczbach.

    • Sprytne liczenie, czyli jak stać się mistrzem, szybkiego rachowania.
    • Kolejność wykonywania działań - odpowiemy na pytanie, czy naprawdę jest istotna?
    • Działania na dużych liczbach, mnożenie pisemne, czy mnożenie witrażowe, która metoda jest lepsza?

    Ułamki zwykłe i dziesiętne.
    Czy w codziennym życiu spotykamy się z ułamkami? Czy możemy nazwać połowę jabłka 4/8, a całość 4/10 + 3/5?

    Geometria:
    Jaka jest różnica między polem i obwodem? Czy możemy zmierzyć obwód za pomocą sznurka? W jakim świecie ukryły się płaszczaki, figur płaskich czy przestrzennych?

    Szczegółowy zakres programu:

    • Liczby i działania na liczbach.
    • Zadania tekstowe
    • Sprytne rachunki
    • Rachunki pamięciowe
    • Działania pisemne – dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie.
    • Kolejność wykonywania działań
    • Dzielenie z resztą
    • O ile więcej, o ile mniej, o ile razy więcej, o ile razy mniej
    • Jednostki długości, masy, kalendarz i zegar

    Ułamki zwykłe i dziesiętne:

    • obrazowe przedstawianie ułamków
    • rozszerzanie i skracanie ułamków
    • dodawanie i odejmowanie ułamków zwykłych
    • różne zapisy tego samego ułamka dziesiętnego
    • dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych
    • porównywanie ułamków

    Geometria:

    • mierzenie i nazywanie kątów
    • rozpoznawanie figur geometrycznych i znajomość ich podstawowych cech.
    • pola i obwody prostokątów i kwadratów
    • rozpoznawanie prostopadłościanów i sześcianów

    Program wyciągarka dla klas 5
    Liczby i działania na liczbach.
    Mistrz rachunków – działania na liczbach naturalnych i ujemnych!

    Zdecydujemy, które działanie stanie na podium kolejności wykonywania działań i co ma wspólnego witraż z mnożeniem.

    Ułamki zwykłe i dziesiętne.
    Czy ułamki schowały się w grach, a może w sklepie? Sprawdzimy to!

    Geometria.
    W Matplanecie będziemy wędrować po świecie figur płaskich i przestrzennych. Nauczymy się rozróżniać rodzaje wielokątów i graniastosłupów. Dowiemy się w jaki sposób powstały wzory na pole i co to dokładnie jest objętość.

    Szczegółowy zakres programu:

    Liczby i działania na liczbach.

    • Kolejność wykonywania działań
    • Ciekawe metody rachowania w pamięci
    • Działania pisemne – dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie.
    • Wielokrotności i dzielniki
    • Liczby pierwsze i złożone
    • Zadania z treścią.

    Ułamki zwykłe i dziesiętne:

    • obrazowe przedstawianie ułamków
    • rozszerzanie i skracanie ułamków
    • dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie ułamków zwykłych
    • dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie ułamków dziesiętnych
    • porównywanie ułamków

    Geometria:

    • mierzenie i nazywanie kątów
    • rozpoznawanie figur geometrycznych i znajomość ich podstawowych cech.
    • pola i obwody czworokątów (prostokąt, kwadrat, równoległobok, romb, trapez)
    • pola i objętość graniastosłupów

    Program wyciągarka dla klas 6
    Liczby i działania na liczbach.
    Mistrz rachowania – jak wykonywać szybko i skutecznie obliczenia!
    Odpowiemy na pytanie, gdzie w otaczającym nas świecie, można spotkać liczby ujemne i jak dodawać i mnożyć te liczby?

    Ułamki zwykłe i dziesiętne.
    Ułamki w świecie gier! Sprawdzimy kto potrafi ułożyć pizzę z różnych kawałków! Zmierzymy się z zagadkami logicznymi i znajdziemy zastosowanie ułamków w naszym życiu codziennym i wielu grach.

    Geometria.
    Postawimy przed naszymi uczniami bardzo dużo pytań! Z jakich kształtów kafelek możemy zbudować podłogę? Czy większa działka oznacza, że będziemy potrzebować dłuższego płotu? Ile siatek ma sześcian? Skąd się wzięły te wszystkie wzory na pola, obwody i objętość.

    Szczegółowy zakres programu:
    Liczby i działania na liczbach:

    • Sprytne rachunki w pamięci i na papierze
    • Działania pisemne: dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie
    • Potęgowanie liczb
    • Liczby dodatnie i ujemne
    • Wyrażenia algebraiczne

    Ułamki zwykłe i dziesiętne.

    • Obrazowe przedstawianie ułamków
    • Zadania z treścią
    • Dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie ułamków zwykłych
    • Dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych
    • Porównywanie ułamków

    Geometria:

    • mierzenie i nazywanie kątów
    • rozpoznawanie figur geometrycznych i znajomość ich podstawowych cech.
    • pola i obwody czworokątów (prostokąt, kwadrat, równoległobok, romb, trapez)
    • pola i objętość graniastosłupów

    Program wyciągarka dla klas 7
    Liczby i działania na liczbach.
    Mistrz rachunków – działania na liczbach naturalnych ujemnych, pierwiastkach i potęgach!

    Ułamki zwykłe i dziesiętne.
    Odpowiemy na pytanie, czy da się podzielić kwadratową pizzę na siedem równych kawałków, które nie są trójkątami i prostokątami.
    Czy w sklepie płacimy ułamkami dziesiętnymi?

    Geometria.
    Będziemy poruszać się po fascynującym świecie figur płaskich i sześciennych.
    Sprawdzimy ile dm^3 wody zmieści się w akwarium i w stożku. Ile siatek ma graniastosłup i skąd się wzięły te wszystkie wzory na pola i objętość.

    Szczegółowy zakres programu:
    Liczby i działania na liczbach.

    • Działania na liczbach dodatnich i ujemnych
    • wyrażenia algebraiczne
    • równania
    • potęgi i pierwiastki

    Ułamki zwykłe i dziesiętne.

    • Obrazowe przedstawianie ułamków
    • Zadania z treścią
    • Działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych
    • Porównywanie ułamków

    Geometria:

    • Mierzenie i nazywanie kątów
    • Rozpoznawanie figur geometrycznych i znajomość ich podstawowych cech.
    • Pola i obwody czworokątów (prostokąt, kwadrat, równoległobok, romb, trapez)
    • Pola i objętość graniastosłupów
    • Jednostki pola i objętości
    • Siatki graniastosłupów.
    TOP